برگ عسلی

ویکی‌پدیا، آزادِ دانشنومه، جه

گیاه استویا


رج مرتبه جنس  مقدار دچی‌ین (P105) ویکی دیتا دله
علمی طبقه‌بندی  مقدار دچی‌ین (P171) ویکی دیتا دله
جور محدوده  زنده‌ئون
جور قلمرو  یوکاریوت
قلمرو  گیاه
جیر قلمرو  رویان‌سنگ‌خزه‌ایان
جیر قلمرو  رویان‌داران
چلّه  آوندداران
جیر دسته  پیدازادان
راسته  میناسانان
خانواده  مرکبیان
جیر خانواده  کاسنیان آستروئیده
فرا تبار  Helianthodae
تبار  Eupatorieae
علمی نوم
Stevia  مقدار دچی‌ین (P225) ویکی دیتا دله
آنتونیو خوزه کاوانیلس  مقدار دچی‌ین (P225) ویکی دیتا دله

استویا یا برگ عسلی (انگلیسی جه Stevia) گیاهی با نهایت بلندی یک متر، و حداکثر عمر پنج سال با برگ‌های شیرین که بومی آمریکای جنوبی هسه که تاب سرما ره ندارنه و مناسب مناطق شومالی و جونوبی ایران یا کشت گلخانه ای هسه. ﮔﻴﺎه روز ﻛﺗﺎه هسه و اردﻳﺒﻬﺸﺖ و ﺧﺮداد ماه دله ﻛﺸﺖ بونه. ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻗﻨﺪ در ﺗﺎﺑﺴﺘون اﻧﺠﺎم گیرنه و در ﻣﻬﺮﻣﺎه ﺑﺮداﺷﺖ ﺻﻮرت گیرنه . ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ دﻣﺎ رﺷﺪ اﻳﻦ ﮔﻴﺎه وسّه 30 -15 درﺟﻪ ﺳﺎﻧﺘﻲ ﮔﺮاد هسه و ﺗﻮﻟﻴﺪ آن از ﻃﺮﻳﻖ تیم، ﻧﺸﺎﻛﺎري، ﻗﻠﻤﻪ، و ﻛﺸﺖ ﺑﺎﻓﺖ اﻧﺠﺎم بونه.

استویا (برگ عسلی) ،گیاهی هسه که امروزه به طور وسیعی، جایگزین قند و شکر بیه . این محصول به هیچ میزون کالری ندارنه لذا افراد ديابتي توننه استویا ره بدون نگرونی استفاده هاکنن. این گیاه حدودا 200 تا 300 برابر شیرین تر از شکر هسه. استویا ره تومی در نوشابه ئون و نوشیدنیا، شیرینی جات و شکلاتا، موربا، آدامس، سوسا و ماس استفاده هاکردن.برگای(گلام یا ولگ) خشک استویا ره تومی به مدت 2 سال بسته بندی و یخچال دله نگهداری هاکردن.مصرف اين محصول به همراه چاي به بيمارون ديابتي و افراد داراي رژيم لاغري پيشنهاد بونه. لازم به ذکر هسه که مصرف این گیاه هيچ تاثيري بر قند و فشار خون نداشته و علاوه بر آن ضد جرم دندون هسه.استويا داراي آهن، منيزيوم،منگنز،فوسفور،پتاسيوم، سديوم و کولور هسه و همچنين داراي ويتاميناي C,B3,B2,B1 هسه. با افزایش مقدار کمه از پودر برگ استویا به دله لیوان چای دیگر نیازی به قند معمولی نیه.فقط 50 گرم از برگ استویا تونه جایگزین1000 گرم شکر بوه.


پاراگوئه، برزیل، چین، تایوان، کره جنوبی و مالزی از مهمترین کشورای تولیدکننده برگ عسلی هسنه. خاک کم شور، بهترین خاک برای کشت برگ عسلی هسه. شیره برگ عسلی در صنایع شیرینی سازی، پزشکی و دیگرصنایع خوراکی کاربرد دارنه.

منابع[دچی‌ین]