بسکتوال

ویکی‌پدیا، آزادِ دانشنومه، جه
هارشائی از بسکتوال

بَسکِتوال «پارسی جه: بسکتبال» اتا ورزش گروئی و با کومک اتا توپ هسته. هدف هر تیم از انجوم بازی کسب ایمتییاز از طریق دمبدائن توپ به تیم مقابلِ حلقه دله هسته، چتی تاکید فراوونی بر تقویت مهارتون دمبائن صورت گنّه. هر توپی که از حریف حلقه عبور هکنه و ونه دله بوره گل نوم گـَنّه.

بسکتوالِ چه کوت(تاریخچه)[دچی‌ین]

دِرِس بـَیّنِ بسکتوال[دچی‌ین]

تاریخچه بسکتوال زادگاه بازی بسکتوال آمریکاهسته . این بازی در ابایل پاییز سنه ۱۸۹۱ میلادی توسوط شخصی به ایسم جیمز نای اسمیت پایه ریزی و دِرِس بیه . اما ، از قرون‌پیش در میون ساکنون نوقاط موختلف قاره آمریکا ، به ویژه وسطی آمریکا و جنوبی آمریکا انوائی از بازی و موسابقه رایج بیه که کم و پیش به بسکتوال شبیه بیه .

سابقه تاریخی در کشور آرژانتین ، نوئی بازی سونتی و قدیمی در میون گله دار‌ون متداول هسته که وه ره (پاتو) (PATO) نوم دنه . در این بازی ، ۲ تیم سوار بر اسب اتا گت میدون دله تجنّه و هر تیم تلاش کانده توپی ره که ۶ حلقه (میثل دستگیره) بر بدنه وه هسته ، با کپل هکردن و پاس هدائن به یارون خادی ، به اون سوی میدون برسنه و از حلقه و توری سبدی که در انتهای میدون بر روی ستونی چوبی نصب بیه ، عبور هاده . این بازی تا حدی شبیه بسکتوال هسته اما شباهت بازی پوک تاپوک با ورزش بسکتهال بیش از پیش هسته . پوک تاپوک ، اقوام موتمدن قاره جنوبی آمریکا و مرکزی آمریکا دله رواج داشته به ویژه اقوام مایا و تولتک (در ناحیه مکزیک الآنی) این بازی ره کهن با توپ و حلقه‌ئون ثابت گت میدون دله انجوم دانه .

قانونای ابـّـِل(اول)[دچی‌ین]

با بوردن زمون قوانینی برای انجوم بازی وضع بیه. مثلا تعداد بازیکونائ هر تیم ۹ نفر تعیین بیه. بعدأ به ۷ نفر عوض بیه و بالاخره این تعداد به ۵ نفر کم بیه و ونه پرونده دوسه بیه. هر بازیکن تونسته در موقع وقوع خطا به جای کلیه بازیکونائ تیم خادش پرتاب آزاد ره کپل هکنه. هر تیم تونسته از شروء تا پایان بازی توپ ره در زمین خادش به طور دلخواه داره. هر بار که توپ گل بیه بازی با بین طرفین یا جامپ بالjump ball از وسط زمین ادامه یافته. بازیکونائ بولند قد تونسنه در نزدیک سبد قرار بیرن و توپ ره به آرومی سبد دله جای هادن. در اون زمون سعی بیه توجه مدیرون مدرسه ئون و مسئولون سازمونای ورزشی ره به آموزش بسکتوال جلب هکنه. باوجود این تلاش موداوم و پیگیر، آموزش بسکتوال برای مربیون حالت جنبی داشته و کلأ فعالیت وشون در ورزشون رقابت‌آمیز دیگری میثل فوتوال موتمرکز بیه.

پیشرفت بسکتوال بعد از جنگ جهونی ابّـِل[دچی‌ین]

بعد از جنگ جهونی ابّـِل بسکتوال تبدیل به ورزشی رقابت‌آمیز و گت بیه. با گذشت زمون مربیون بسکتوال وضعیت موناسبی پیدا هکردنه و فعالیتشون مؤثر واقع بیه. بسکتوال شناخته بیه و به ئوروپا گوسترش بیته. در سنه ۱۹۲۴ ابلین موسابقات جهونی بین تیمون بسکتوال فرانسه، ایتالئون، اینگلستان و آمریکا در پاریس برگوزار بیه و از سنه ۱۹۳۲ فدراسیون آماتوری بسکتوال در ژنو با نمایندگی چنتا از کشورون تشکیل بیه. در موسابقات اولمپیک ۱۹۳۶ برلین برای ابلین بار ۲۳ کشور در موسابقات رسمی بسکتوال شرکت هکرده و آمریکا قهرمون اولمپیک بیه.

امروزی بسکتوال[دچی‌ین]

امروزه با این که ورزش بسکتبوال اتا از مئروفترین و پورطرفدارترین ورزشون جهون هسته و تغییرون زیادی هکرده، هنوز اصول اساسی وه میثل زمون دکتر ناسمیت هسته.

زمین بسکتبوال[دچی‌ین]

اتا زمین قانونی و موناسب برای بسکتوال بایسی کاملاً موسطح و بدون هر گونه مانع و برآمدگی بائه. این ورزش ره نوانه در زمینای خاکی یا چمن اجرا هکردن. بلکه سطح زمین بایسی از مواد سفت میثل آسفالت، سیمان یا چوب بائه. میدونای بسکتوال همه به یک اندازه نینه. زمین بازی برای خردسالون خوردته از زمین بزرگسالون هسته. موسابقات رسمی در میدونایی به شکل موستطیل به طول ۲۶ میتر و عرض ۱۴ میتر برگوزار وانه که طول ئوعرض زمین ره وانه به نسبت ۲ میتر در ۱ میتر کم و زیاد هکرد.


پرونده:Basketball-court.jpg
زمین بسکتوال
آرون اونز، نمونه‌ای از جِمه ی بسکتوالیستون

لیگون و موسابقه‌ئون[دچی‌ین]

حرفه‌ای‌ترین لیگ بسکتوال ان‌بی‌ای (NBA) هسته. این لیگ بین تیم‌ئون باشگاه‌ئون حرفه‌ای شومالی آمریکا (ایالات متحدون آمریکا و کانادا) برگوزار وانه. '

بیرون بگردستن[دچی‌ین]