بالاترین

ویکی‌پدیا، آزادِ دانشنومه، جه
بالاترین
لوگوی بالاترین
نشونی http://balatarin.com‎
زمینهً کار اشتراک‌بی‌یشتن پیوندا (به طور عمده خورون اجتماعی و سیاسی)
نوع ثبت غیرفعال (قابل ثبت‌نوم به وسیلهٔ دعوت‌نومه)
صاحب {{{صاحب}}}

بالاترین اتا وب‌گاه مشارکت عمومی و بر اساس رأی کارورون هسه که توسط مهدی یحیی‌نژاد در تاریخ ۱۶ اوت ۲۰۰۶ شکل بیته.

اینتا وب‌گاه که با هدف عرضه، پیدا هکردن و جداهکردن لینکای نو توسط کارورون بر اساس ساختار وب‌سایت معروف دیگ (Digg) بساته بیه، از ساختار رأی‌گیری جه هر لینک وسّه استفاده کنه.

بالاترین دله تنها کارورومن عضو بئی حق رأی و اظهار نظر(کامنت) دارننه. زمون شروع به کار وب‌گاه بالاترین، عضویت همه وسّه آزاد بی‌یه؛ اما پس از مدتی اینتا امر فقط به صورتی بیی‌یه که اتا از کارورون عضو، ونه شخص تازه ره دعوت هاکنه. اسا وب‌گاه بالاترین بصورت موقت عضوگیری ره متوقف هکرده. وب‌گاه بالاترین تازه لینکای دله اضافه بئی که ویشترین آرای کارورون ره کسب هکنن گت صفحه دله قرار ‌گیرننه.

این سایت با استفاده از روبی آن ریلز بنوشته بیه.[۱] از آژاکس هم در قسمت رأی هداهن استفاده بیه.

حمله هکرا و اتهاما[دچی‌ین]

در تاریخ ۳ فوریه ۲۰۰۹ پس از حملات هکرها، اینتا سایت از دسترس خارج بیه. بنابر به گفته عزیز آشفته اتا از موسسان اینتا وبگاه، هکرها در تلاش برای هک هکردن سرور و حساب paypal بالاترین بینه.

خبرگوزاری فارس، به طور ضمنی وبگاه بالاترین ره به حمایت از اسرائیل و عدم حمایت از مردم غزه در جریان جنگ اسرائیل و غزه موتهم و اینتا حمله ره در راستای حمایت از مردم غزه در جریان جنگ سایبری هکرها با اسرائیل قلمداد هکرده.[۲] در موقابل موسسان بالاترین ضمن تکذیب اینتا اتهام، با تاکید بر اینکه اینتا وبگاه توسط کارورون و استفاده‌کنندگونش اداره بونه، بر بی‌طرفی، عدم وابستگی و موستقل بین اون تاکید هکردنه.

انتقادا[دچی‌ین]

نو قوانین و نارضایتی کارورون[دچی‌ین]

بالاترین در اواخر سال ۲۰۱۰ با تصویب قوانینی پیوند‌ایی ره که مذاهب موختلف توهین کردنه، حذف هکرده.[۳] اینتا حذف با سلیقهٔ مدیر یا اداره‌کنندگان سایت صورت گیته.پس از اینتا اتفاقات تعدادی از کارورون در بالاترین اعتراض هکردنه و خاستار توضیح در این زمینه بینه.[۴] بالاترین نیز شروع به اتا نظر خاهی عمومی در اینتا زمینه هکرده و نتایج اون ره منتشر هکرده.[۵] بر اساس اینتا نظرخاهی ۵۷٪ کارورون و بازدیدکنندگان با اینتا کار بالاترین مخالفت هکردنه.[۶] پس از اعلام نتایج، بالاترین توضیح هدا که تشخیص توهین آمیز بیئن اتا مطلب ره بر عهدهٔ خود کارورون الننه[۷] و در این کار دخالت نخواهند کرد.[۷] اینتا کار دیری نگذشته و مدیرون دوباره شروع به حذف کارورون (حدود ۲۰۰ کاربر) و پیوندای اونا هکردنه.[۸] در اینتا بین بالاترین اعلام هکرده که از نظر منابع مالی و سخت‌افزاری با موشکل رو‌به رو هسه[۹] و تغییراتی ره در سایت به وجود بیارده که اتا از اونا حذف رای منفی برای از دست هدائن اعتبار اتا لینک و دیگری بازپس گیری امکان ارسال دعوتنامه بیه.[۱۰]

منابع[دچی‌ین]

  1. «درباره بالاترین». هارشی‌یه بیی ۳ ژوئن ۲۰۱۰ گادِر. 
  2. «بالاترین» در جنگ هکرها از کار دکته
  3. «طرح یک ماههٔ حذف لینکهای توهین به ادیان از صفحه اول بالاترین». وبلاگ بالاترین، ۱۵ نوامبر ۲۰۱۰. هارشی‌یه بیی ۲۷ دسامبر ۲۰۱۰ گادِر. 
  4. ««پارتی‌بازی» و مناقشه بر سر مذهب در بالاترین». دیچه وله، ۱۸ نوامبر ۲۰۱۰. هارشی‌یه بیی ۲۷ دسامبر ۲۰۱۰ گادِر. 
  5. «اولین نتایج نظرسنجی در مورد لینکهای توهین‌آمیز به ادیان». وبلاگ بالاترین، ۳۰ نوامبر ۲۰۱۰. هارشی‌یه بیی ۲۷ دسامبر ۲۰۱۰ گادِر. 
  6. «نتایج خام نظرسنجی (صفحه ۳ جمع مخالفین=۵۷٪)». وبلاگ بالاترین، ۳۰ نوامبر ۲۰۱۰. هارشی‌یه بیی ۲۷ دسامبر ۲۰۱۰ گادِر. 
  7. ۷٫۰ ۷٫۱ «شفاف‌سازی طرح برخورد با لینک‌های توهین‌آمیز (این بیست و سه روز)». وبلاگ بالاترین، ۹ دسامبر ۲۰۱۰. هارشی‌یه بیی ۲۷ دسامبر ۲۰۱۰ گادِر. 
  8. «میزگرد: مقررات جدید «بالاترین» و انتقاد کاربران». دیچه وله، ۲۷ دسامبر ۲۰۱۰. هارشی‌یه بیی ۲۷ دسامبر ۲۰۱۰ گادِر. 
  9. «امکانات محدود بالاترین». وبلاگ بالاترین، ۲۱ دسامبر ۲۰۱۰. هارشی‌یه بیی ۲۷ دسامبر ۲۰۱۰ گادِر. 
  10. «تغییرات جزیی و شاید نه‌ چندان جزیی». وبلاگ بالاترین، ۲۲ دسامبر ۲۰۱۰. هارشی‌یه بیی ۲۷ دسامبر ۲۰۱۰ گادِر. 

پیوند به بیرون[دچی‌ین]