بلندی ترسی

ویکی‌پدیا، آزادِ دانشنومه، جه
چشم‌انداز از برج سی‌ان شهر تورنتو دله.

بُلَندی‌هَراسی[۱] یا ترس از ارتفاع، اتا از انواع هراسای ویژه هسه که شامل ترس از بلندی بونه. اینتا نوع ترس در صورتی که فرد ره دچار اختلال هراس هکنه تونه خطرناک باشه.

تعریف[دچی‌ین]

  1. فکر هکردن به شرایطی که طی اون فرد در بلندی قرار دارنه و در صورت نبود کومک احتمال افتادن وی وجود دارنه، و یا تماشا هکردن فردی در چنین شرایطی، افراد مبتلا به ترس از ارتفاع ره دچار اضطراب ‌کنه.
  2. همچون در سایر هراسا‌، فرد کاملاً موتوجه غیرمنطقی و نامعقول بين ترس خد هسه، ولی با اینتا وجود نتونه بر اون غلبه هکنه.
  3. در صورتی که فرد در شرایط استرس‌زا (بلندی) قرار بئيره دچار اضطراب و ترس شدید بونه. مومکن هسه وه مقابله وسه با اینتا حالت از روش‌های ضدهراسی استفاده هکنه، همچون دپوشیئن لباسی خاص، به همراه داشتن وسیله‌ خاص یا حضور داشتن فردی دیگر.
  4. با وجود اینتا، این افراد تا اونجه كه مومکن هسه از مواجهه با چنین شرایطی پرهیز ‌کننه، به طوری که مومکن هسه در زندگی شخصی یا اجتماعی اونا تأثیر منفی داشته باشه.

به طور کلی، هر کسی مومکن هسه چنین علایمی ره از خد نشون هده، اما فرد تنها در صورتی بیمار شناخته بونه که اینتا ترس زندگی روزانه و خانوادگی وه ره مختل هکنه.

منابع[دچی‌ین]

  1. براهنی، محمدنقی (و دیگران). واژه‌نامهٔ روان شناسی و زمینه‌های وابسته. چاپ یازدهم، تهران: فرهنگ معاصر، ۱۳۸۲ خ.، شابک: ‎x-‏‎۹۶۴-۵۵۴۵-۱۷‏. ‏