مرزانکلا

ویکی‌پدیا، آزادِ دانشنومه، جه
مرزانکلا
Map
اداری تقسیمات
کشور
اوستان
شهرستون
بخش
دهستون
جورته تقسیمات
جمیعت
سرجمع
۱۲۱۸ نفر

مرزانکلا، روستائی هسه از توابع بخش مرکزی شهرستان آمل در استان مازندران ایران.

جمعیت[دچی‌ین]

اینتا روستا، دهستان بالاخیابان لیتکوه دله قرار داینه و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، ونه جمعیت ۱۲۱۸ نفر (۲۹۹خانوار) هسه.[۱]

مرزانکلا در حومه شهر آمل واقع شده اما با این همه این روستا نسبت به روستاهای دیگر دارای موقعیت استراتژیک محیطی می باشد به طوری که محل ارتباط چند روستا با شهر می باشد. این روستا در قسمت جنوبی شهرستان آمل و در کناره جاده هراز واقع شده که این عامل خود باعث پیشرفت های بالایی در نوع زندگی مردم این روستا شده است.

این روستا دارای مردمانی خون گرم می باشند که مهمانان را بسیار عزیز می دارند این روستا توسط شالیزارهای برنج محاصره شده و در فصل بهار طبیعتی بسیار دیدنی به خود می گیرد البته این روستا در دیگر ایام سال نیز بسیار دیدنی می باشد.

کار اصلی مردم این روستا کشاورزی می باشد که در کنار این شغل دامداری و باغداری را هم تجربه می کنند در این روستا افراد تحصیل کرده بسیاری به چشم می خورند به طوری که دیگر کمتر کسی را بدون مدرک دانشگاهی شاهد هستیم.

مردم این روستا بسیار مردم خداجویی می باشند و در تمام مراسم مذهبی شرکت کرده و به اهل بیت(ع) ارادت والایی را دارند به طوری که در روز عاشورا به همراه دسته عزاداری به امامزاده محمد(ع) که از نوادگان امام صادق(ع) می باشند عزیمت کرده و مراسم عزاداری را به پا می دارند.

لطفا از این روستا دیدن کنید تا آنچه نادیدنیست آن بینید.... روستای مرزانکلا یکی از روستاهای جنوبی شهرستان آمل می باشد که در 5 کیلومتری شهرستان آمل در حاشیه جاده هراز واقع شده است و دارای 400 الی 500 خانوار می باشد و یکی از روستاهای استراتژیک شهرستان آمل محسوب می شوداز جاهای دیدنی این روستا می توان:

آقابن و مسجد قدیمی این محل و زمین های کشاورزی همیشه سرسبزش را بیان کرد

مردم این روستا، مردمی مهمان نواز می باشند و این روستا هم در نزدیکی امام زاده محمد و امام زاده عبدالله آمل می باشد.

امیدواریم که شما را در روستایمان ملاقات کنیم

  1. درگاه ملی آمار ایران